Exact een jaar geleden stond AutoJunior op de Lotus-stand in Genève te kijken naar de onthulling van de Lotus Evora 400. Dat werd gedaan door een bende Aziatische stofpakken (lees: de vermogende aandeelhouders van het naar oorsprong Britse sportwagenmerk). Om toch iets te tonen in Genève volgende week, komt Lotus met de Evora Sport 410.
De Evora 400 was en is nog steeds mooi. De Evora Sport 410 is nog net iets sportiever wat ons betreft. De Evora 400 haalde zo’n 400 pk uit de zescilinder. De Evora Sport 410 doet er 16 pk bovenop. 416 pk uit de 3.5-liter grote V6, voor de volledigheid.
Van stoplicht naar stoplicht met 100 km/u doe je in 4,2 seconden met de handbak. De automaat peutert een tiende van een seconde van die tijd, 4,1 seconden wordt afgeklokt. Machines werken nu eenmaal sneller dan een mensenhand. Topsnelheid met de handbak is 300 km/u. De automaat stopt bij 280.
Naast een bescheiden powerupgrade heeft de Evora ook een afvallingskuur ondergaan. 70 kg is er uit gegaan ten opzichte van de Evora 400. De Evora Sport 410 weegt nu nog 1325 kilogram. En dat allemaal dankzij een verbeterde aerodynamica en, wat had je gedacht, het wondermateriaal; koolstofvezel.
Zoals gezegd staat de Evora Sport 410 te pronken in Genève. Foto’s volgen dus blijf het nieuws uit Genève zeker volgen.