“Te sportief”, dat moet McLaren een paar keer gehoord hebben van de jeugdige (of minder jeugdige) klanten om met de McLaren 570GT te komen. Het beste van een 570S maar dan met iets meer liters. Liters als in kofferruimte bedoelen we dan. Ach kom, we hebben er weer een nieuwe McLaren bij, ontkurken die champagnefles!
We kunnen het ons levendig voorstellen. Komt een man bij de McLaren-dealer, begint hij te klagen over de overvloedige bagage van zijn vrouw die maar niet in z’n ‘midlife-crisis’ aangekochte McLaren geraakt tijdens de courante reis naar Monaco of Marbella. Voor die zeurpieten heeft McLaren wel een hele grote effort gedaan. Kofferruimte à volonté, luidt het bij de Britten. 150 liter in de voorkant van de wagen plus 220 liter achterin. Genoeg ruimte of de volledige Louis-Vitton collectie in op te bergen. De ‘koffer’ achteraan opent nota bene zijwaarts.
Bij een GT hoort natuurlijk ook een iets luxueuzer interieur dan het standaard sportieve. Rood leder, een audiosysteem met 8 speakers en een lichtjes soepelere ophanging, dat zijn de zaken die het moeten doen binnenin de McLaren 570GT. Zaken die je niet meteen verwacht op een supercar Grand Tourer zijn parkeersensoren, soft-close deuren en een stillere (why o why) uitlaat.
Motorisch is alles gelaten zoals het is. 570 pk en 600 Nm koppel, 1350 kg; 3,4 seconden naar 100 km/u en een topsnelheid van bijna 330 km/u. De 570GT zal overigens heel wat nieuwsgierige blikken vangen op de McLaren-stand in Genève volgende week.