Polestar onthulde vandaag in LA de tweede concept car van het merk: de Polestar O₂. Met de O₂ vanwege de hoeveelheid zuurstof die je binnenkrijgt bij het cabriorijden.
Polestar had reeds al de Precept voorgesteld als concept. We weten intussen dat de Precept sterk het design zal bepalen van de Polestar 3 (een luxe SUV), de Polestar 4 (een kleinere SUV / cross-over) en de Polestar 5 die als luxesedan door het leven zou moeten gaan. Met de onthulling van de Polestar O₂ komt er van het merk dus wellicht ook nog een sportieve cabrio die in de komende jaren het levenslicht zal zien.
Elektrische open top sportwagen
In de O₂ heerst duidelijk nog steeds de designstijl van de Precept. De Zweden tonen er mee aan dat het design op meerdere koetswerkstijlen kan toegepast worden. Het design combineert een compact 2+2 cabine ontwerp met een lange wielbasis en een open dak. De O₂ concept is gebouwd op hetzelfde platform, vervaardigd uit hoogwaardig aluminium, die voor de Polestar 5 zal gebruikt worden. Het merk wil hiermee ook de pur sang autoliefhebber aanspreken. Yes, please.
Gerecycleerd polyester
Tegen 2030 wil Polestar volledig klimaatneutraal auto’s gaan bouwen. Een zeer ambitieuze doelstelling die ze wellicht haalt met haar recyclagebeleid. Naar aanleiding van deze klimaatdoelstelling wordt er bij de O₂ ook vooruitgang getoond naar duurzaamheid en technologie toe. Zo is gerecycleerd Polyester het enige materiaal die gebruikt wordt voor de zachte materialen van het interieur. Denk maar aan schuim, 3D-breisels, niet-geweven laminering en zelfs lijm.
Ook een beetje gadgets.
De elektrische cabrio experience is er vast eentje om in het geheugen te griffen. De stilte van het elektrisch rijden met het open top gevoel zal bij menig autoliefhebber zeker aanslaan. Een ervaring die velen onder ons wellicht nog niet hebben gehad. Tenzij je zelf een elektrische roadster hebt gebouwd, of je hebt een Tesla Roadster in de garage staan.
Om al deze mooie momenten professioneel te kunnen vastleggen heeft Polestar de O₂ concept voorzien van een cinematografische drone die al rijdend kan meevliegen tot 90 km/u. En zo beelden maakt waar vele filmregisseurs van zouden jaloers worden. De drone kan opstijgen en autonoom landen vanop de rijdende auto dankzij een gespecialiseerde aerofoil die achter de achterzetels omhooggaat. Zo wordt een negatieve druk gecreëerd op de plaats waar de drone land en opstijgt. Een ideale gadget om mee te showen op instagram.