De Porsche Boxster werd eerder dit jaar al vervangen. Nu is het de beurt aan de Cayman. De nieuwste generatie van de Cayman is 30 kg lichter dan z’n voorganger en tevens 15% zuiniger ondanks een krachtigere motor en nóg betere rijprestaties. Hoe ze dat laatste voor elkaar gekregen hebben weten we niet, want de vorige Cayman was al één en al precisie.
Het basismodel wordt aangedreven door een 2,7-liter zescilinderboxermotor van 275 pk en gaat van 0 naar 100 km/u in 5,4 seconden. De topsnelheid bedraagt 266 km/u. De 3,4-litermotor van de Cayman S levert 325 pk en spurt van 0 tot 100 km/u in 4,7 seconden. Zijn topsnelheid bedraagt 283 km/u. Beide coupés zijn standaard aan een manuele zesversnellingsbak gekoppeld. Natuurlijk is ook optioneel een Porsche PDK-zevenversnellingsbak met dubbele koppeling beschikbaar, die zorgt voor nog snellere sprintnummers gecombineerd met een nog lager verbruik.
Uiterlijk werd de hele wagen hertekend. De designers hebben dit keer hun best gedaan om de Cayman niet op een Boxster met dak te laten lijken. Vloeiende lijnen en leuke kenmerken maken deze nieuwe generatie een schoonheid. Het interieur deelt de Cayman met de Boxster. De basisprijs bedraagt 53.482 euro voor de Cayman en 66.429 euro voor de Cayman S.
Een 911 zal het nooit worden, maar voor zijn rijcapaciteiten moet hij zeker niet onderdoen.