De nieuwe Audi A6 gaat ondertussen al weer een tijdje mee. Audi heeft de gewoonte om de komst van zijn sportmodellen wat uit te stellen. Nu is er dus de sportieve RS6. Lichter en sneller dan ooit!
In tegenstelling tot de V10 met dubbele turbo van de vorige editie, moet de nieuwe RS6 het stellen met een twinturbo V8. Hij produceert nu 560 pk tegenover de 580 pk die uit de V10 werden gehaald. Het maximumkoppel steeg wel van 650nM naar 700nM. Samen met het 100 kilogram lichtere koetswerk zorgt dit ervoor dat de RS6 vele malen sneller is dan de oude generatie. De kracht wordt verdeeld over de vier wielen dankzij de Quattro-aandrijving. Schakelen gebeurd automatisch, maar je kan desgewenst zelf door de 8 verzetten knallen via de schakelpeddels achter het stuur.
Doordat de wagen lichter is en samen met de cylinder on demand-technologie (=automatische uitschakeling van vier cilinders wanneer ze niet nodig zijn), zorgt dat ervoor dat de Audi 40% zuiniger is! Het gemiddelde verbruik zakte van 14 naar 9,8 liter per 100 kilometer.
Traditiegetrouw blijft de Audi RS6 Avant aan de buitenkant redelijk ongewijzigd. Hij kreeg een nieuwe voorbumper, iets bredere wielkasten, een achterspoiler en achteraan een diffusor met twee ovalen uitlaatpijpen die zorgen voor een hemels geluid. Standaard staat de RS6 op 20-duims velgen, maar je kan ook 21-duimers bestellen. Het interieur werd wat sportiever aangekleed met behulp van alluminium en carbon. Een prijs voor al dit lekkers is er nog niet.