Mercedes-AMG hoopt een nieuw verkooprecord van ruim 40.000 eenheden te bereiken dit jaar. Dankzij de inwerkingtreding van het compacte segment en de verbreding van het assortiment is het bedrijf voorzien van toegang tot nieuwe klantgroepen en garandeert het succes in bestaande en nieuwe markten.
Om het merk AMG en zijn technologie toegankelijker te maken heeft Mercedes-AMG een nieuwe productlijn opgericht onder de naam “AMG Sport”, die moet sportieve prestaties en technische verfijningen maken. De AMG Sport-modellen zullen de kloof tussen het AMG-sportpakket voor Mercedes-Benz voertuigen en de klassieke AMG modellen vullen.
Het openen van nieuwe groepen en klantsegmenten zal het profiel van de onderneming verhogen en de verkoop van AMG’s stimuleren.
De AMG Sport-modellen zullen gekenmerkt zijn aan hun opgewaardeerde motorvermogen, vierwielaandrijving en speciale chassis onderdelen en remsystemen van de klassieke AMG modellen. De rijdynamiek en een zeer emotionele rijervaring zijn het tastbare resultaat voor de klant. De eerste twee AMG Sport modellen zijn voorzien om te worden onthuld op de International Auto Show in Detroit in januari 2015. Het is de bedoeling om in de toekomst verdere modellen toe te voegen aan deze nieuwe productlijn.