Met dit artikel hebben we vandaag de volledige i-range van BMW gehad. Die ‘range’-woordspeling is overigens het meest humoristische wat we vandaag uit onze mouw kloppen. Want naast de i3 met grotere actieradius krijgt de i8 ook wat veranderingen met de BMW i8 facelift, zij het niet voor meteen.
Nog minstens een dik jaar wachten, dat zeggen bronnen binnen BMW in München. Tegen het laatste kwartaal van 2017 zal de eerste BMW i8 facelift de fabriek uitrollen. En dan zou die lancering eventueel samenvallen met de onthulling van de BMW i8 roadster, de dakloze variant die iedereen zo graag wil aanschaffen.
Het leukste nieuws over de BMW i8 facelift is de powerupgrade tot 420 pk. Door zowel een upgrade van de 1.5-liter benzinemotor (met drie cilinders), als een upgrade van de batterijen. Dat laatste feitje is exact dezelfde behandeling die de batterijen van de i3 ondergaan. Nog een nieuwtje dat wellicht beschikbaar is op de nieuwe i8 is inductive charging. Daarbij kan je jouw garage voorzien van een ‘elektrisch tapijt’ waar je de wagen op plaatst en die via het elektriciteitsnet draadloos oplaadt via een collector onderaan de wagen. Ook koolstofvezel velgen kunnen op i8 facelift geplaatst worden waardoor het gewicht 25% zakt ten opzichte van de alu-velgen. Al dit nieuws is overigens nog niet officieel bevestigd.