Je leest het goed, de legendarische naam “Stingray” is terug van weggeweest. De zevende generatie van de Corvette ziet er op z’n minst spectaculair uit. Een zeer scherp lijnenspel gecombineerd met enkele leuke details zoals de vier centraal-geplaatste uitlaatpijpen.
De nieuwe Vette kan je zelfs (naar sportwagennormen) zuinig noemen. Het nieuwe LT1-motorblok, een 6,2 liter V8 met 450 pk en een koppel van 610 Nm kan, wanneer (niet) nodig, werken als een vier-cilinder. Die gigantische V8 kan naar keuze gekoppeld worden aan een zestrapsautomaat of via een manuele versnellingsbak met 7 versnellingen. Die laatste is uitgerust met een Rev-matching-systeem die automatisch zorgt voor tussengas bij het terugschakelen. Van 0 naar 100 km/u is geklaard in een kleine 4 seconden.
Speciaal voor de circuit-liefhebbers kan je optioneel een aangepast en extra gekoeld remsysteem bijbestellen. Net als een achterspoiler en een elektronisch gestuurd sperdifferentieel. Instelbare Ride-dempers zijn standaard net als de smile op je gezicht wanneer je met dit ding zou rondrijden.