Samen met de officiële productiestart van de EQC in Bremen geeft Mercedes ook de prijs vrij van haar elektrische SUV. Verwachtingen waren rond de € 80.000 en daar blijft de EQC net onder.
79.860 euro om precies te zijn. Dat is net iets meer dan de startprijs van de Jaguar I-PACE, maar toch enkele duizenden euro’s goedkoper dan de Audi e-tron. Mercedes benadrukt wel haar rijkelijke standaarduitrusting: Keyles-Go, Burmester geluidsinstallatie, achteruitrijcamera, glazen schuifdak, dodehoekassistentie, multibeam koplampen, draadloos opladen van GSM en 19 inch velgen. In het eerste verkoopsjaar zijn het Advantage Pack en Premium Pack namelijk standaard. En die paketten bevatten dus enkele leuke snufjes.
Voor een dikke € 6.000 meer is er de Launch Edition met 20 inch velgen, houten sierdelen en Electric Art interieur (chrome accenten hier en daar). Voor een prijskaartje van € 92.300 heb je een gelimiteerde Edition 1886. Een verwijzing naar de allereerste auto en dus ook de allereerste Mercedes.
Nog even enkele feiten op een rijtje. Mercedes belooft een rijbereik van 417 km volgens de strengere WLTP cyclus, een vermogen van 408 pk is voorhanden dankzij twee asynchrone elektromotoren en de batterijcapciteit bedraagt 80 kWh. Een sprint van 0 tot 100 km/h is daarmee mogelijk in 5,1 seconden. Het verbruik bedraagt ongeveer 20 kWh per 100 km.
De productie in Bremen (waar ook de GLC en C-Klasse worden gemaakt) is dus reeds van start gegaan. Later dit jaar zal de EQC ook in China geproduceerd worden bij Beijing Benz Automotive en dat voor de lokale markt.