Wie herinnert zich de sneeuwterreur/sneeuwplezier (afhankelijk aan wie je het vraagt) van enkele weken terug? Zondag is het misschien opnieuw zo ver …
Wie toen zijn of haar pk-zwangere sportwagen van stal haalde verklaren we goed gek … of net niet? Het prachtige sneeuwdecor was wel de uitgelezen kans om topplaatjes te schieten voor in het familie-album. Fotograaf Jelle Anseeuw was er toen vroeg bij om onderstaande foto’s in de verlaten, maar prachtig besneeuwde straten van Knokke te schieten. Voor velen is de 911 de zoveelste Porsche, maar éénmaal de Turbo S onder de kont wordt al snel duidelijk dat weinig auto’s aan het totaalpakket van deze Porsche kunnen tippen. Naast de foto’s bezorgde Jelle ook nog onderstaande weetjes.
Indrukwekkend! Dat is het woord dat bij mij opkomt na een dagje Porsche 911 Turbo S. Om de prestaties in perspectief te zetten: de Turbo S is zelfs sneller dan de Carrera GT en 997 GT2 RS. Zo gaat de sprint van 0 naar 100 km/h in amper 2,9 seconden en de snelheidsmeter stopt pas bij 318 km/h. Achterin ligt de 3,8 liter sterke boxer motor uit de Carrera met aangepaste dubbele turbo’s. De motor levert maar liefst een vermogen van 560 pk en 700 Nm. Met de overboost functie kan de motor zelfs 750 Nm aantikken!
De Turbo S is een vierwielaangedreven wagen, gestuurd op de vier wielen in combinatie met een PDK zevenbak met dubbele koppeling. De rubberen frontlip onderaan de bumper kan bij lage snelheden worden ingetrokken om moeiteloos over drempels heen te rijden. Bij hoge snelheden zorgt die lip dan weer voor extra downforce. De eerder vermelde vierwielsturing zorgt voor beter en sneller bochtenwerk. De keramische remmen zorgen dat je in geen tijd stil staat. Naast al dat prestatiebevorderend materiaal die de Turbo S bezit, komen er ook heel veel luxueuze opties bij kijken. Zo herkent deze 911 verkeersborden, nieuwe adaptieve led koplampen zorgen voor uitmuntend zicht, een Burmester sound system voor het beste geluid, enzoverder. De Porsche 911 Turbo S heeft dus zowat alles om zowel heerlijk mee te rijden door de stad, maar ook bliksemsnelle rondetijden neer te zetten op het circuit.
Met dank aan Jelle Anseeuw Photography.
Ook fijne foto’s gemaakt van een leuke wagen? Deel gerust op tom@autojunior.be