Het blijft maar nieuwe modellen regenen vandaag. Bentley lepelt zijn gekietelde V8 S nu ook in zijn zakenlimousine, de Flying Spur. Resultaat? Supersnel deals maken onderweg.
Het is een logische keuze. Je beschikt over een aantal motorisaties die reeds in andere modellen zijn geplaatst dus waarom niet het aangename aan het kostenbesparende koppelen. De Flying Spur was al verkrijgbaar met de ‘ongekietelde’ V8 en de extreem grote W12-motor. Voor de twijfelaars onder ons is de V8 S dus een heerlijke uitkomst. Met 21 pk meer dan de standaard V8 ligt de power output van de Flying Spur V8 S op 528 pk. Reken daarbij de 600 Nm aan koppel en de sprint naar 100 km/u die op 4,6 seconden ligt en je kan concluderen dat de Flying Spur V8 S sneller is dan z’n gelijken.
Volgens Bentley is de powerupgrade er gekomen zonder te raken aan de gemiddelde verbruikscijfers van 10,9 liter per 100 km en de CO²-uitstoot van 254 gram per gereden km. Die cijfers blijven, in theorie althans, gelijk. Om die cijfers te halen schakelt de wagen automatisch vier cilinders uit tijdens het doordeweeks rijden. Wil je wat meer power dan trap je het pedaal in, worden alle acht cilinders gereed gemaakt voor sportief gebruik, blokkeert de wagen de achtste versnelling (om meer kracht in lagere toeren te bereiken) en kan je aan de slag met de peddels achter het stuur. Ook remmen op de motor en de gasrespons worden overigens versterkt.
Optisch krijgt de S-variant ook wat nieuwigheden. Zo is er de matrixvormige zwarte grille of rooster aan de voorkant en een glanzende diffuser aan de achterkant. De V8 S-badges en de 20-duims velgen hebben we al gezien bij de Continental V8 S. Het interieur is ook voorzien van de nodige V8 S-badges en een sportief stuurwiel.
Tot slot kan je een WiFi-hotspot krijgen in jouw nieuwe Flying Spur V8 S. Dit om de ideale werkplek te creëren volgens Bentley. Foto’s van de wagen krijg je live vanuit Genève volgende maand, blijf AutoJunior.be dus zeker volgen.