Eerder dit jaar werd de McLaren 675LT voor het eerst aan het grote publiek voorgesteld op het autosalon van Genève. Na deze eerste voorstelling was het redelijk stil rondom deze gelimiteerde McLaren maar nu hebben geselecteerde pers, waaronder de bekende Brit Chris Harris, de wagen eens kort mogen testen op het Britse (waar anders) circuit van Silverstone.
De McLaren 675LT is een speciale versie van de 650s net als bij de Ferrari 458 Speciale ten opzichte van de 458. Het is de lichtere, sterkere, meer hardcore versie. LT staat voor Long Tail wat verwijst naar een gelimiteerde versie van de legendarische McLaren F1. Bij de McLaren F1 was de LT versie duidelijk langer dan de standaard F1 maar bij de 675LT is er amper een verschil grappig genoeg.
Mclaren haalt, zoals de naam al laat vermoeden, 675 PK uit de biturbo V8. Je zou denken; ‘ow maar 25 pk, ze hebben de turbo’s wat beter geconfigureerd’. Dit is echter niet het geval . McLaren heeft 50% nieuwe componenten in de V8 gestopt en alles agressiever afgesteld. Die agressiviteit is ook duidelijk te zien in het koetswerk. McLaren heeft een nieuwe kin en achterwerk ontwikkeld voor de 675LT. Ze zeggen zelf dat deze spoilers voor 40% meer downforce zorgen in vergelijking met de 650s.
Als kers op de taart heeft McLaren na al deze aanpassingen het gewicht nog met 100kg kunnen doen zakken wat het totaal gewicht op 1230kg (!) brengt. 1230kg en 675 pk dit zijn de ingrediënten voor een circuitmonster.
Kortom Chris Harris heeft moeite om te rijden en te praten tegelijkertijd wat al genoeg zegt over dit monster.