Audi stelt haar splinternieuwe R8 voor in Genève. Het design is geen verrassing maar geen enkele Audi zou dichter bij motorsport staan dan de nieuwe R8.
Het design van de nieuwe R8 is eerder een evolutie dan een revolutie. Buiten de laserlichten heeft Audi vrij lang gewacht om alle details van deze nieuwe R8 vrij te geven. De voorkant ziet er vrij sexy uit en ook de achterkant valt beter mee irl dan op foto. Audi Blancpain GT3 rijder en Audi Marketingboy Laurens Vanthoor verklapte het al op zijn facebook dat ook de GT3 versie is te zien in Genève. De GT3 zal ondermeer te zien zijn op de belangrijkste GT3 races dit jaar.
Audi lanceert de nieuwe R8 meteen met haar atmosferische V10 5,2 liter en dat in twee versies: 540 pk en 610 pk voor de R8 Plus. Die laatste spurt in 3,2 seconden naar 100 km/h en stuift door tot een indrukwekkende 330 km/h. Geen woord te lezen in het persbericht over een begrensde topsnelheid. Ook niet over de samenwerking met Lamborghini waarvan de Huracan een stuk onderdelen deelt met deze R8 (of omgekeerd, het is maar hoe je het bekijkt). Audi beweert zelf dat de nieuwe R8 terug vanaf nul is herontwikkeld. Ook bij de nieuwe R8 wordt het koppel verdeeld over de vier wielen maar de verdeling wordt nu ook continue aangepast naargelang de rijomstandigheden. Ook is het spaceframe opnieuw van de partij en dit keer bestaande uit aluminium en met carbon verstevigd kunststof.
Prijzen starten vanaf € 165.000 voor de V10 en € 187.400 voor de V10 Plus. De productie van de R8 start later dit jaar in een volledig nieuwe fabriek “Böllinger Höfe” in Heilbronn. Ongetwijfeld wordt de R8 één van de toppers van dit jaar.