Lexus probeert al decennialang de hegemonie van de Audi A8, BMW 7 en Mercedes S te doorbreken. In thuisland en in de VS lukt dat aardig, maar in Europa blijft de Lexus LS een probleemkind. In Genève staat in wereldpremière de vijfde generatie van de LS.
Het siert Lexus dat het blijft proberen met de LS in Europa. Het feit dat Lexus de LS 500h in wereldpremière voorstelt op het salon van Genève toont aan dat de aanhouder wint zeker? Het design van de nieuwe Lexus LS is net zoals de laatste Lexus’en opnieuw een Japans kunstwerkje en is al een tijdje niet langer een kopie van de Mercedes S-Klasse.
De gigantische zandlopergrille blijft de attractie, maar ook onderhuids valt er opnieuw wat nieuws te rapen. Zo zorgt een nieuw meerfasig hybridesysteem voor bv. een elektrische stand tot zelf 140 km/h. Eenzelfde aandrijvingssysteem zagen we eerder al op de LC 500h waar een 3,5 liter V6 gecombineerd wordt met twee elektromotoren en een 10-traps overbrenging. Die laatste is eigenlijk twee gekoppelde 3-trapsautomaten (samen 9) en één overdrive versnelling.
Meer Genève nieuws vind je hier.