Net zoals de 911 Carrera familie krijgt nu ook de Turbo de milde facelift. Geen verrassingen op esthetisch gebied, maar onderhuids gaat de 911 Turbo er nog een stap op vooruit.
Zowel de Turbo als de Turbo S krijgen een boost van 20 pk tot 540 en 580 pk respectievelijk. De pk winst was mogelijk dankzij extra turbo druk en aangepaste inlaatkleppen. De verbruikswinst bedraagt dan weer 0,6 liter per 100 km dankzij een optimalere elektronische mapping van de motorsoftware en een efficiënter schakelmanagement van de PDK versnellingsbak. Een 911 Turbo komt nu uit op een gemiddeld (theoretisch) verbruik van ‘amper’ 9,1 liter.
Porsche belooft ook een nog betere gasrespons en ook de prestaties gaan er uiteraard op vooruit. De spurt van 0 to 100 km/h kan nu in 2,9 seconden en de topsnelheid ligt met 330 km/h toch 12 km/h hoger dan de MKI. Het zal wel even wennen zijn voor traditionele Porsche rijders omdat er naast de schakelflippers ook bedieningsknoppen op het stuur terug te vinden zijn. In navolging van de 918 Spyder kon de 911 blijkbaar niet achterblijven. Visueel zijn er overigens amper noemenswaardige aanpassingen, maar blijkbaar hebben de 20 inch velgen wel iets meer spaken dan voorheen. Standaard is er een Bose geluidsinstallatie van dienst is, maar optioneel kan er nu ook gekozen worden voor een Burmester.