In Genève stelde Italdesign haar toekomstvisie voor: de Giugiaro GEA. De focus ligt op luxe voor de achterpassagiers omdat ook Giugiaro gelooft in zelfrijdende auto’s.
De GEA is (in theorie) een zelfrijdende auto en zit vol met typische concept car snufjes. Zo ontbreekt de B stijl volledig, openen de suicide doors in een hoek van 90° en verkleurt het glas in de koetswerkkleur tijdens de zelfrijdende functie. In het interieur vinden we holografische 3D schermen en het virtueel rood tapijt zorgt voor een uniek red light district sfeertje. De 26 inch velgen mogen dan wel indrukwekkend ogen maar staan in fel contrast met de comfort focus van de GEA door de laagprofielbanden.
Voor de lichten ging Giugiaro hulp zoeken bij Audi die zo vriendelijk was haar LED en laserlicht technologie uit te lenen. Ondanks het veelvuldig gebruik van lichte materialen zoals aluminium, magnesium en carbon weegt de Giugiaro GEA net iets meer dan 2 ton. Het gedaante is dan ook 5,37 meter lang en de 4 elektromoten zijn ook geen lichtgewichten. Die 4 elektromotoren zijn goed voor 570 kW en de batterijen worden opgeladen via inductie.
Het is je misschien niet bekend maar Giugiaro was reeds verantwoordelijk voor onder meer volgende ontwerpen: VW Golf I, Maserati 3200 GT en Quattroporte, Alfa Romeo 159 & Brera, BMW M1, DeLorean DMC-12, Lancia Delta en … Daewoo Matiz! In totaal werden reeds 50 miljoen auto’s met Italdesign Giugiaro design geproduceerd. De GEA lijkt dan ook een nieuw visitekaartje aan de grote autoconstructeurs dezer aarde.