Voor de grootheden op onze aarde lanceert Mercedes-Benz een nog langere versie van de Mercedes-Maybach S. De kans zit er ook dik in dat de Pullman bij Brabus gebouwd wordt.
De allerlangste versie van de S-Klasse valt ook onder de Maybach noemer, maar krijgt traditiegetrouw de legendarische Pullman benaming. Die naam is een verwijzing naar het Amerikaanse Pullman Palace Car Company die treinwagons bouwde met focus op comfortabel personenvervoer. De Pullman is met zijn 6,5 m 105 cm langer dan de Maybach S-Klasse en bovendien ook 10 cm hoger dan een standaard S. Van een ideale timing gesproken: de 600 Pullman viert zijn 50ste verjaardag dit jaar. De nieuwe Pullman werd vooraf gegaan door de 109 & 126 (productie enkel op aanvraag) en de 140, 220 & 221 modelreeksen. Het gerucht doet de ronde dat de Pullman geassembleerd zal worden bij Brabus. De vroegere 220 Pullman werd indertijd nog bij AMG in mekaar geknutseld.
Achteraan is er plaats voor 4 royals, staatshoofden, Fortune 500 CEO’s of presidenten. De passagiers zitten traditioneel recht over mekaar, ideaal voor een kaartje te leggen dus. De twee in tegengestelde rijrichting geplaatste zitplaatsen zijn wel opklapbaar zodat er nog meer beenruimte vrijkomt. Het interieur is volledig bekleed met leder, inclusief dakhemel. Net zoals de vroegere Maybach 57 en 62 kunnen de achterpassagiers de snelheid, temperatuur en tijd op 3 aparte displays in het oog houden. Kwestie van James wat aan te sporen indien nodig. Dat zal geen probleem zijn want ook hier vindt de 6 liter V12 met 530 pk zijn weg naar het vooronder en een indrukwekkende 890 Nm koppel is al beschikbaar vanaf 1.900 rpm. De chauffeur kan letterlijk van de achterpassagiers gescheiden worden door een afschermpaneel waarvan de doorzichtbaarheid ook aangepast kan worden.
De eerste leveringen starten pas begin 2016 en nadat er minstens een half miljoen euro op tafel kan leggen.