In 2012 werd op diplomatische wijze de stekker uit Maybach getrokken. Mercedes-Benz zal nooit officieel toegeven dat Maybach een verkoopsflop was maar de happy few die in deze categorie shoppen of vervoerd worden willen nu eenmaal opvallen. Vraag maar aan Rolls-Royce Phantom eigenaren. Wie minder wilde opvallen koos gewoon voor een S-Klasse. Maar Maybach is dus terug van bezinning.
Maybach kreeg vaak het ‘verwijt’ een omgebouwde S-Klasse te zijn. Met de nieuwe Maybach countert Mercedes dit argument omdat het deze keer wel degelijk een S-Klasse blijft. De wielbasis werd met 20 cm verlengd en het interieur baadt in extra luxe. In de jaren ‘60 en ’70, toen Mercedes-Benz Maybach kocht, paste Mercedes hetzelfde recept toe op onder meer de voorlopers van de huidige S-Klasse (W108 en W116).
Op Dream Cars staat de topversie, de S 600 Maybach. Die snelt in 5 seconden naar 100 km/h dankzij een 6 liter V12 met 530 pk, achterwielaandrijving en een automatische 7 bak. Naast de S600 wordt ook de S 500 leverbaar met Maybach trim, die stelt het met 455 pk. Er werd ook reeds een prototype gespot met 3 liter V6 die vermoedelijk enkel in China leverbaar zal zijn.
In Duitsland zijn de prijzen reeds bekend en kost de Mercedes-Maybach ongeveer € 25.000 meer dan de S-Klasse met lange wielbasis. Alle extra standaarduitrusting (o.a. panoramadak) in achting genomen is de meerkost amper € 10.500. In tegenstelling tot de vorige Maybach wordt hier en daar al van een koopje gesproken. Voor wie achteraan nog plaats tekort heeft wacht best op de S 600 Pullman die met 6,2 de langste S-Klasse wordt.