De Renault Sport afdeling mocht met de komst van de Clio facelift nog eens losgaan op de Clio R.S. met de bedoeling de Ford Fiesta ST van haar troon te stoten?
Een Clio facelift betekent ook een nieuwe kans voor de Clio R.S. die afgelopen jaren de titel van beste small hothatch aan de Ford Fiesta ST had moeten afstaan. Met de R.S. facelift blijft er keuze tussen een variant met 200 pk (Sport of Cup chassis) of 220 pk (Trophy). De snelste variant snelt nu in 6,6 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid bedraagt 235 km/h. De Trophy variant kan optioneel met Akrapovič uitlaten verkregen worden die exponentieel werken voor de rijbeleving, want de pré-facelift Clio R.S. werd een ietwat steriel rijgedrag toegeschreven.
Buiten de hippe LED koplampen en enkele setjes nieuwe velgen missen we details van de aanpassingen onderhuids. Wie hoopte op een terugkeer van een manuele versnellingsbak is er ook aan voor de moeite. Het blijft dus afwachten of de Clio R.S. dit keer wel de concurrentie naar huis kan sturen.