De Porsche Boxster facelift gaat ondertussen met het 718 voorvoegsel door het leven, maar ook de pré-facelift blijft een knappe verschijning. Zeker in de Spyder topuitvoering die als cabrio het dichtst de gesloten GT4 benadert. We vonden een knap exemplaar in Knokke.
De Boxster Spyder deelt dan ook wat optische looks met de Cayman GT4 zoals onder meer de potige voorbumper. Ook de 3,8 zescilinder boxermotor deelt de Spyder met de GT4, al heeft die laatste wel 10 pk meer. Dankzij 420 Nm stop de kilometerteller pas bij 290 km/h en schakelplezier verzekerd met de manuele zesbak. Wie beweerde er ook al weer dat de Boxster een kappersauto is?
Net zoals de vorige Boxster generatie (987) werden de nodige kilo’s uitgespaard dankzij het specifiek tent-achtige dak dat manueel opgeborgen moet worden. Met een gewicht van 1.315 kg is de Boxster Spyder trouwens één van de lichtste Porsches in de huidige catalogus. Je moet er wel zo’n € 82.000 voor over hebben, maar je spaart er wel € 6.000 mee uit ten opzichte van een GT4.