Na de G 65 AMG is de S 65 Coupé met een prijs van bijna een kwart miljoen Euro de duurste in de Mercedes catalogus (de G 63 6×6 niet meegerekend).
Speciaal voor mensen die een V8 maar niks vinden krijgt de opvolger van de CL ook de 6,0 liter V12 van AMG onder de motorkap. Bij 4.800 rpm levert die een piekvermogen van 630 pk en reeds vanaf 2.300 rpm is het monsterlijk (begrensd) maximumkoppel van 1.000 Nm beschikbaar. In tegenstelling tot de S 63 AMG komt de S 65 enkel met achterwielaandrijving. Het standaard Magic Body Control zorgt ervoor dat o.a. verkeersdrempels amper opgemerkt worden en het op de Coupé unieke Curve Tilting zorgt ervoor dat het koetswerk niet gaat overhellen in de bochten.
Uiterlijke verschillen met de S 63 zijn onder meer de samenvloeiende dubbele uitlaten, standaard 20 inch velgen en de voorbumper met hoogglanzend chromen look. Persoonlijk doet het me denken aan kippengaas maar AMG legt er met veel plezier een 63 bumper op. De standaarduitrusting is vrij indrukwekkend – dat mag ook wel voor een auto die een prijskaartje heeft van bijna € 250.000 – maar er zijn nog enkele leuke noemenswaardige opties: exterieur carbonpakket (€ 6.000), interieur carbonpakket (€ 5.000), Swarovski kristallen ingewerkt in de LED voorlichten (€ 3.500, enkel in combinatie met nachtzichtassistentie: € 2.500), Panoramadak met Magic Sky verduistering (€ 5.000), keramische remschijven (€ 8.600) en een dubbele bekerhouder vooraan (€ 93 !).