De Morgan Aero 8 Stofttop en hardtop kondigen de 5e generatie van de Aero 8 in. De unieke oldscool looks blijven gelukkig nog steeds behouden en zorgen voor een onevenaarbaar Brits sfeertje.
Sinds de introductie in 2000 zijn er reeds meer dan 1250 Morgan’s met Aero 8 platform geleverd aan klanten en Morgan hoop dat succesverhaal verder te zetten met de geüpdatete Aero 8. Uiterlijk zijn er -gelukkig- niet zoveel veranderingen t.o.v. het vorig model, de nieuwe dakstructuur en het interieur zijn de grootste veranderingen.
Het stuur lijkt verdacht veel op dat van Lotus en dat is jammer want het interieur is op zich pure Britse klasse. Naast het equise hout zijn er dit keer ook heerlijke geweven stofdetails, zelf tot in de (kleine) koffer. De kofferklep zwaait trouwens op een vrij unieke manier open en kan je misschien als luchtrem gebruiken indien de remmen oververhit zijn.
De BMW motor met 4,8 V8 en 367 bhp blijft van dienst en kan gekoppeld worden aan ofwel een heerlijke manuele zesbak (ook uit de BMW rekken) of een automatische zesbak van ZF. Beiden doen de spurt naar 100 km/h in 4,5 seconden maar met de manuele versie geraak je tot 273 km/h wat 24 km/h sneller is dan de automaat. Nog een reden om geen automaat te kiezen. Een nieuw BMW differentieel zou voor extra fun moeten zorgen.
Productie start pas in het 4e kwartaal van dit jaar.