De BMW M2 wordt nu al onze favoriete testwagen, eens we die gereden hebben tenminste. Dat weten we nu bijna al zeker. Vele BMW-kenners spreken dan ook van de eerste echte M sinds de M3 E46. Of dat zo is laten we aan jullie over. Op het salon van Genève komt BMW met de M2 m Performance. Zeg maar een opgesmukte M2.
Het eerste wat opvalt zijn de stickers in M-kleuren, of je dat mooi vindt is persoonlijk. Misschien neemt dat het wow-effect van de M2 een beetje weg, het kan. Verder heb je de mogelijkheid om de diffuser, sideskirts en spiegelkapjes in carbon te configureren. Ook het uitlaatspruitstuk kan in het populaire koolstofvezelmateriaal besteld worden.
Onderhuids is een M-Performance-uitlaat aanwezig die de reeds luidruchtige M2 nog luider maakt. Daar zitten we niet om te rouwen. Je beschikt ook over een systeem waarmee je de wagen tot maximaal 20 mm boven de grond kan verlagen. Zo plak je als het ware op het asfalt, wat de besturing alleen maar ten goede komt.
Binnenin heeft BMW overal M Performance-snoepjes voorzien. Overal alcantara en carbon. Optioneel kan je, net zoals in een Ferrari, een LED-strip bestellen op het stuurwiel. Die zegt je haarfijn wanneer je best eens schakelt.