Dit is de gloednieuwe Porsche 718 Boxster!

Of ja, “gloednieuw”. We spreken dan natuurlijk ook wel over Porsche, professioneel in het overtekenen van hun oudere modellen. En ja hoor, ook deze is uit goede gewoonte niet zo veel veranderd, vergeleken met zijn voorganger.

Je zou wellicht denken, is er eigenlijk wel iets verandert? Ja zeker, ze zijn officieel overgestapt van de 6 cillinder boxer-motor naar een 4 cillinder. 2,0 l voor de standaard Boxster, 2,5 l voor de “S”. Veel verbruiken zal hij dus niet doen, maar zal hij dan nog fun bieden? En of hij fun zal bieden, hij mag dan wel 2 cillinders verloren hebben, toch heeft de standaardversie 300pk, dat zijn er 30 bij! De “S” doet er een schepje bovenop door er dankzij een turbo nog 50 pk aan toe te voegen. Puik werk van de mannen en vrouwen bij Porsche!

embargo_00_01_cet_27_january_2016_porsche_718_boxster_s_rear_three_quarter

Veel pk’s betekenen natuurlijk ook puike prestaties, de 718 Boxster gaat van 0-100 in 4,7 seconden, de 718 Boxster S doet dit in 4,2 seconden. De topsnelheid bedraagt zo’n 275 km/u voor de gewone versie, de S-versie gaat door tot 285 km/u.

Voor beide versies is er keuze tussen een manuele versnellingsbak of een PDK-bak. De gewone 718 Boxster met manuele bak zal zo’n €59.230 gaan kosten in Belgïe, de 718 Boxster S heb je pas voor zo’n €71.935

boxster718_details2246

Uiteraard komt er later nog de 718 Cayman bij, de dichte versie van de Boxster. Ook bij deze zal er keuze zijn tussen de gewone 718 Cayman en de 718 Cayman S. Voor deze versies geldt hetzelfde: 300 pk voor de gewone, 350 pk voor de “S”.